Els Pressupostos Participatius són un projecte en l’àmbit de la participació ciutadana que, via la participació dels veïns i veïnes, permetrà la generació de propostes per la millora i la transformació de Figaró-Montmany. Aquesta nova edició, que engegarà el 4 d'agost i tancarà a finals d'any, concretament el 18 de desembre, té destinada una xifra de fins a 60.000 € per la proposició i priorització de projectes.
COM FUNCIONEN ELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS?
Els Pressupostos Participatius s'organitzen en 6 fases:
Fase I: Presentació i difusió del procés participatiu (Del 4 d'agost al 19 de setembre del 2025)
Fase II: Recollida de propostes (Del 4 d'agost al 19 de setembre del 2025)
Fase III: Avaluació de les propostes (Del 22 de setembre al 7 de novembre del 2025)
Fase IV: Campanya de difusió de les propostes finalistes (Del 10 al 20 de novembre de 2025)
Fase V: Votació i presentació de resultats (Del 21 de novembre al 18 de desembre de 2025)
Fase VI: Execució de les propostes (Any 2026)
QUI POT PRESENTAR PROPOSTES?
Podrà presentar propostes la ciutadania, tant a títol individual com col·lectiu, així com les entitats, a través d’una persona que estigui empadronada al municipi o inscrita en el registre de participació. No podran fer-ho els grups polítics ni els càrrecs electes. El número màxim per proposant serà de 5 propostes.
COM ES VALIDARAN I ES VALORARAN LES PROPOSTES PRESENTADES?
Els tècnics i tècniques de l’Ajuntament avaluant la viabilitat tècnica, econòmica, legal i mediambiental. Un cop feta aquesta revisió, la Comissió de Participació (CPPC) donarà el vistiplau final a les propostes que hagin superat aquest filtre tècnic.
COM ES PODEN PRESENTAR LES PROPOSTES?
Telemàticament, mitjançant un formulari disponible en aquesta plataforma i presencialment als punts habilitats per l’Ajuntament i la CPPC.
QUINS CRITERIS HAURAN DE COMPLIR LES DIFERENTS PROPOSTES?
Hauran de ser factibles des del punt de vista tècnic i legal.
Hauran de ser de competència municipal.
Hauran de tenir una valoració econòmica màxima de 60.000 €.
-
Hauran de ser de capítol 2, és a dir propostes de despesa corrent, o de capítol 6, és a dir inversions, i no podran ser accions ja previstes i/o aprovades per
l’equip de govern, ni tampoc d’obligat compliment per part de l’Ajuntament.
Hauran de ser propostes que no estiguin incloses en el PAM, o que no contradiguin les actuacions proposades per aquest.
-
Hauran de ser presentades en el termini establert, hauran de disposar d’una descripció suficient que permeti avaluar-les econòmicament i caldrà que es
faciliti el nom del proposant, si s’escau en nom de qui la presenta, així com unes dades de contacte.
Hauran de subscriure’s al màxim a l’interès general.
No hauran de comprometre exercicis pressupostaris futurs i hauran de preveure un manteniment limitat.
-
Hauran d’inscriure’s en el respecte als drets humans, inclusives socialment i igualitàries des de la perspectiva de gènere, ètnia, religió, orientació sexual,
etc. i sostenibles des del punt de vista ambiental.
Hauran d’ubicar-se geogràficament al municipi.
QUANTES PROPOSTES ES PODRAN PRIORITZAR A LA FASE DE VOTACIONS?
D’entre totes les propostes finalistes la ciutadania en podrà votar tantes com vulgui fins a esgotar els 60.000 € destinats al procés. Així, s’executaran aquelles propostes que comptin amb més vots fins a esgotar la xifra esmentada.
I QUAN PODRÉ VOTAR LES PROPOSTES?
Les propostes que compleixin amb les condicions bàsiques es recolliran al quadern de propostes i passaran a la fase de votació popular.
Podran participar en la votació totes les persones a partir de 16 anys empadronades al municipi o inscrites al Registre de Participació Ciutadana (aquestes ho hauran de fer presencialment als punts habilitats). Cada persona podrà votar els projectes que vulgui per un import màxim de 60.000 euros.
La votació es durà a terme entre el 21 de novembre i el 4 de desembre de 2025 telemàticament o bé, presencialment als punts habilitats. La votació presencial es tancarà el dilluns 1 de desembre.
El 18 de desembre es farà una sessió pública de retorn i presentació dels resultats i Les propostes més votades seran les que s'executaran durant el 2026!
___________________________
Més informació i suport:
Regidoria de Participació
93 842 91 11
figaro@figaro-montmany.cat
Compartir